2009. december 31., csütörtök

Amit főztem - Paprikás csirke galuskával

Egy egész csirke állt a rendelkezésemre a művelethez. Miszlikbe szabdaltam, na jó, nem, hanem levágtam a combját, combjatövét, szárnyát, mellehúsát, elválasztottam a hátát... így összejött 10-12 darab csirkehús.

Egy nagyobb hagymát olajon megpirítottam, majd a csirkehúsit beleforgattam, és pár percig, volt az öt is, a húst is pirítottam. Amikor már volt látszatja, hogy sül, megszórtam egy kiskanál pirospaprikával, összekevertem, majd felöntöttem egy kevéske vízzel. Ebbe beleraktam: egy fél paradicsomot, egy zöldpaprikát szeletelve, egy fokhagymagerezdet, két kiskanál sűrített paradicsomot, egy kiskanál Édes Annát (Erős Pista kishúga), valamint megsóztam, majd az egészet lefedve a húst puhára főztem.

Amíg főtt, megcsináltam a galuskát. 40 dkg lisztbe beleütöttem két tojást, és annyi vizet, amennyivel könnyű állagú tészta vált belőle. Töredelmesen bevallom, hogy sót is tettem bele, pedig nem kellett volna, de az íze jó lett így is. Amikor kész volt a tészta, forró sós vízbe elkezdem beledarálni galuskaszaggatón keresztül, majd amikor elfáradt a fakanalat mozgató kezem, a végén kiskanállal fejeztem be a műveletet.
Aztán kiszedtem a kész és csoda finom galuskákat, kis olaj-pörköltszaft keverékbe.

Közben kész lett a csirkepörkölt, amit 2 dl tejföl+1 evőkanál liszt felhasználásával átváltoztattam csirkepaprikássá. Az összekevert tejföl-liszt kombót belekevertem a pörköltbe, és összerottyantottam.

Isteni lett, sajnos a kép nem adja vissza, milyen finom, de ide teszem a képet azért, hogy látszódjon majd a fejlődés.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése