2009. december 30., szerda

Amit főztem - Pizza

20 dkg pizzaliszt kell hozzá, és 3.5 g szárított élesztő, no meg 1.3 dl langyos víz, és 3 kávéskanál só. Az élesztőt kevés liszttel összekeverem, majd a vízen felfuttatom. Ez annyit jelent, hogy valami mászkaállagú izét készítek, majd lefedve meleg helyen kb egy órácskát pihentetem. Ezalatt az élesztős-lisztes-vizes cucc felbuggyad, ahogy az élesztő, a természet kényszerítő szavának engedelmeskedve, megkel.
Ezután összekeverem ezt a cuccot a liszttel és sóval, majd addig gyúrom, amíg megfelelő állagú lesz. Amikor már gyurmázni is lehet vele, gombóccá formálom, majd elkezdem a közepét püfölni. Aztán hajigálom, püfölöm, nyújtogatom, így felváltva, amíg pizzaformájú nem lesz. Középen vékonyodik a tészta, néha kiszakad, de semmi vész, gyurmaállagának hála, könnyedén behegeszthető.Ha kész a kerek pizza, ami belül vékony tésztás, szélén vastagabb, megkenem pizzaalapszósz-sűrített paradicsom egyveleggel, vagy fokhagymás-tejfölös keverékkel.
Ezután jön a feltétek rápakolása: A pizzaszószosra négyféle sajtot raktam, úgymint: Brie, Feta, Trappista, és végül az Olaszországból kapott (Köszönöm, Döme!) Parmeggiani. Ezenkívül kis sonkát tépkedtem rá, majd a végén még megszórtam kis oregánóval. Íme a végeredmény.

A másik pizzára, a tejfölös-fokhagymásra lilahagymát és sonkát tépkedtem, majd főtt brokkolit tettem. Szintén Parmeggiani sajt került rá, valamit a szárított oregánó. Íme:


Mindkettő isteni lett, családom a fokhagymást találta finomabbnak (persze, mert azt ették másodiknak.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése